انتخاب برگه

تحلیل شاخص کل و پیشبینی بازار 25 بهمن

تحلیل شاخص کل و پیشبینی بازار 25 بهمن

تحلیل شاخص کل و پیشبینی بازار 25 بهمن

کاربر گرامی، لطفا موارد زیر را رعایت فرمائید :

تحلیل زیر، دیدگاه و نظر شخصی است. مسئولیت ناشی از هر گونه استفاده از آن، با شخص معامله گر است.

اعتبار این تحلیل صرفا در روز انتشار ( و بروزرسانی ) و در صورت وقوع کامل شرط تحلیل قابل برسی است.

در صورت وقوع هر رویداد و نشر اخبار که موجب بروز جو هیجانی ( تغییرات بیش از 15000 واحد شاخص ) در بازار گردد، این تحلیل، بطور کل فاقد اعتبار می باشد.


 خرید سبد سهام تضمینی بهمن 99

 تضمین 100 % سود طی سه ماه ( عودت کامل وجه در صورت عدم تحقق شرط )


تحلیل شاخص کل و پیشبینی بازار 25 بهمن

مروز بازار در هفته گذشته

بازار در هفته گذشته با خبر تغییر دامنه نوسان و آزادی بیشتر در طرف خرید و البته رشد نسبی نرخ ارز در پایان هفته وضعیتی بهتر از هفته های گذشته داشت و شاهد جبران بخشی از افت قیمت ها بودیم.

بازارهای جهانی

در بازارهای جهانی افت شاخص دلار در روزهای گذشته رشد مجددا قیمت ها در بازار فلزات را به دنبال داشت و مس و روی به قله های قبلی چندماهه خود نزدیک شدند. در بازار نفت نیز شاهد ادامه روند صعودی بودیم و نفت برنت به بالاتر از 60 دلار در هر بشکه رسید. به نظر می رسد با نزدیک شدن به تعطیلات سال نو در چین در هفته پیش رو کاهش حجم معاملات را خصوصا در بازار فلزات و محصولات شاهد باشیم.

بازار ارز

در بازار ارز اما در هفته گذشته تحرکات مثبتی را شاهد بودیم. تعدیل خوش بینی ها در رابطه با بازگشت سریع طرفین به برجام از مهم ترین دلایل رشد قیمت ها در بازار ارز بود. همچنان وضعیت بازار ارز حساسیت زیادی به مواضع و اخبار برجامی خواهد داشت و به نظر می رسد همچنان اعلام قیمت های مشخص از طرف تصمیم گیرندگان اقتصادی تاثیری در رفتار میان مدت بازار نداشته باشد.

بازار سهام

در بازار سهام اما احتمال رشد قیمت ها در روزهای ابتدایی هفته به دلیل تغییر دامنه نوسان و البته رشد قیمت ارز و فلزات اساسی و نفت وجود خواهد داشت و به نظر می رسد بازار سهام به خصوص به دلیل رشد نرخ ارز از بحران اخیر تا حدودی فاصله بگیرد.

گروه های بورسی

در گروه های کوچک همچنان احتمال روند مثبت گذرا در تک نمادها وجود خواهد داشت.

تحلیل تکنیکال شاخص کل

نمودار تکنیکال شاخص کل در بازه روزانه، شاخص کل با روند صعودی بلند مدت 2.5 ساله و در کانال صعودی بلند مدت 1.5 ساله، را تجربه کرده است. شاخص پس ازافت تاریخی و  فرآموش نشدنی از محدوده 1,200,000 واحدی حمایت شده بر می گردد. (بحث زیادی وجود دارد که این افت شاخص از منظر تکنیکال اصلاح است یا ریزش، همینجا اشاره می شود اگر مقطع رشد یکساله مد نظر باشد، با افت حدود 44 درصد شاخص با ریزش مواجه بودیم ( افت بیش از 38.2 % فیبوناچی را ریزش می نامیم که تغییر روند اتفاق می افتد ) اما اگر مقطع بلند مدت دو ساله مد نظر باشد، تا این تاریخ اصلاح با مواجه هستیم.

 از منظر تکنیکال، شاخص کل منطبق بر یک سیکل کامل الیوتی،( به جهت ساده نشان دادن نمودار از رسم امواج الیوت در مدت ریزش بازار پرهیز شد )، پس از لمس محدوده  2,104,000 ( انتهای موج صعودی 5 الیوتی)، مورد عرضه قرار گرفته و پس از اصلاح 48 روزه بازار، و در محدوده 1,200,000 شده و پس از 25 روز بازار، مجدد از محدوده 1.530,000 اصلاح سه روزه را تجربه کرده است

پیش بینی بازار در هفته آینده
عموما با نزدیک شدن به ماه پایانی سال از حجم عرضه ها در بازار کاسته می شود و شاهد بهبود روند قیمتی نمادها ارزنده هستیم. تغییر دامنه نوسان که خود محدودیتی غیر اصولیست نیز می تواند اثری گذرا در بازار داشته باشد و احتمال توجه به نمادهای کوچکتر را افزایش دهد.

نکته پایانی و مهم ، با توجه به اصلاحی بودن شاخص، در انتخاب گروه ها و نمادها به همگرایی آنها با شاخص کل اطمینان حاصل شود ( برسی بتای سهم )  با احترام


تحلیل شاخص کل و پیشبینی بازار 18 بهمن   پیش بینی بازار فردا 29 دی    تحلیل تکنیکال شاخص کل 29 آذر     

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

        خدمات بورسیران در یک نگاه

1- خدمات عموی  ( عضویت عادی با ثبت نام در سایت ) شامل : 

     الف )  مطالب عمومی سایت ( رایگان )

     ب )  کانال رسمی بورسیران در تلگرام 

     ج )  کانال پشتیبانی بورسیران در تلگرام 

     د ) اینستاگرام 

2- خدمات ویژه  شامل :

     الف )  اشتراک ویژه  : دسترسی فوری به اطلاعات، تحلیلهای ویژه بورسیران

     ب )  فیلترهای هوشمند بورسیران  : ( 7 فیلتر کاربردی برای معامله گران روزانه )

     ج )  طرح خرید اعتباری بورسیران :  خرید آنی هر یک از خدمات بورسیران را  آنی با 50 % تخفیف 

3 – خدمات تضمینی : تضمینی سود تعهد شده ( عودت وجه در صورت عدم تحقق درصد رشد تضمین شده )، بسته  آموزشی کاربردی ( 17 فایل آموزشی تابلو خوانی و معامله گری )،پشتیبانی اختصاصی و آنلاین در طول بازار شامل  : 

     الف )  سیگنال فوق العاده تضمینی  : تضمین 50 % سود در 30 روز بازار 

     ب )  سیگنال هوشمند تضمینی      : تضمین  100 % سود  در 40 روز بازار

     ج)  سبد سهام تضمینی سه ماهه : تضمین 100 % سود  در 3 ماه

درباره نویسنده

سبد سهام تضمینی سالانه

عیدانه نوروز 1403 بورسیران

خرید سبد سهام تضمینی فروردین 1403

خدمات اشتراک ویژه

فیلترهای هوشمند معاملاتی

کانال رسمی بورسیران در تلگرام

دعوت به همکاری

error: شما مجوز کپی محتوا را ندارید !